Nog geen huisvesting nieuwe school Overbetuwe

Het is nog niet bekend waar De Vallei zich in augustus 2014 gaat vestigen. Nu al telt de Democratische basisschool ruim 60 leerlingen op de inschrijflijst. De gemeente Overbetuwe heeft een huisvestingsverplichting voor nieuw te starten scholen in haar gemeente, maar heeft tot nu toe nog geen definitieve locatie kunnen aanbieden.

Op een democratische school zijn leerlingen eigenaar van hun eigen leerproces en geven zij samen met hun coach vorm aan hun leerwensen. Elk kind doorloopt zo zijn eigen unieke ontwikkeling.

“En dat is maar goed ook, want 80% van onze leerlingen zullen over 20 jaar een baan hebben die nu nog niet bestaat”, aldus directeur Maaike van Mourik. “Daarom is op De Vallei veel aandacht voor de 21st. Century Skills. Dat zijn competenties als aanpassingsvermogen, creativiteit en kritisch denken. Competenties die binnen democratisch onderwijs een volwaardige plek krijgen, naast lezen en rekenen als basisvaardigheden.”

De huidige particuliere school gaat per 24 augustus 2014 verder als een school met overheidsbekostiging. De Vallei heeft zich de afgelopen 10 jaar bewezen als een vernieuwende school met veel persoonlijke aandacht. Met een uitstekend rapport van de onderwijsinspectie op zak, ziet De Vallei de uitdaging om ook in de gemeente Overbetuwe kwalitatief vernieuwend onderwijs neer te zetten, dan ook met vertrouwen tegemoet.

Aankondiging Open Dag 15 maart 2014

De Vallei is in gesprek met de gemeente over het nieuwe gebouw. Heeft u nog een tip over een gebouw, dan hoort De Vallei of de gemeente dat graag.

Zaterdag 15 maart is iedereen van 10:00 – 14.00 welkom op de Open Dag aan de Groeneweg 12 in Renkum. Op maandag 24 maart van 20.00 tot 22.00 is er ook een informatieavond.