Nieuwe begeleider Eiris

Ik ben Eiris Tans, 42 jaar, getrouwd met Eelco en moeder van Hebe (11), Ianthe (9), Iounn* en Leander (1). Sinds vorig jaar werk ik vrijwillig op de Vallei, eerst op de woensdag, en sinds dit seizoen ook op de vrijdag. Vanaf na de vakantie zal ik er ook op de dinsdag zijn.

Thuis heb ik sinds zes jaar een coachingspraktijk waar ik mensen begeleid die nieuwe antwoorden zoeken in hun persoonlijke en werkende leven. Daarnaast ben ik dol op taarten bakken, vilten, Engels, toneel, zingen, mensen en zeilen. Ik houd helemaal niet van piepschuim en koriander.

Naast het begeleiden van creatieve plannen van de kinderen help ik ze ook graag in hun persoonlijk proces. Ik zie expressie als de voornaamste taal van een vrij lerend kind. En een veilige bedding als basis waarop ze dat kunnen. Zo kan de worsteling met een draadje garen en een oogje van een naald symbool staan voor persoonlijke obstakels en overwinningen. In een nu zo grote school is voor mij ook een doel het team het ondersteunen, praktisch, maar zeker ook met persoonlijke steun.