De Vallei naar BSO het Strand in Elst

Democratische basisschool De Vallei naar BSO het Strand in Elst

De Vallei is verheugd te kunnen melden dat er een geschikte locatie in de gemeente Overbetuwe is gevonden. Komend schooljaar (2014/2015) gaat Democratische school De Vallei een unieke samenwerking aan met BSO het Strand aan de Aamsestraat in Elst.

Nadat in 2012 bekend werd dat de school zich in 2014 in de gemeente Overbetuwe vestigt, hebben school en gemeente zich ingespannen een passend gebouw te vinden waar het unieke onderwijsconcept tot zijn recht komt. Dankzij de welwillendheid en medewerking van kinderopvang de Kikkerkoning is dit ook gelukt.

Het gebouw van BSO het Strand is eigendom van de gemeente en door de nauwgezette samenwerking tussen De Vallei en Het Strand, starten per 25 augustus zo’n 70 leerlingen met hun nieuwe schooljaar. De huisvesting in het pand naast station Elst is van tijdelijke aard. De verwachting is dat in schooljaar 2015/2016 bij een definitieve locatie in Driel ingetrokken kan worden.

De Vallei is een democratische basisschool waar kinderen zich op natuurlijk wijze ontwikkelen. Op een democratische school zijn leerlingen eigenaar van hun eigen leerproces en geven zij samen met hun coach vorm aan hun leerwensen. Elk kind doorloopt zo zijn eigen unieke ontwikkeling. Er wordt veel aandacht besteed aan de ontwikkeling van zelfstandigheid, zelfredzaamheid en eigen verantwoordelijkheid. Naast basisvaardigheden als lezen, schrijven en rekenen, leren kinderen ook met elkaar beslissingen te nemen, budgetbeheersing en organisatievaardigheden. De Vallei onderscheidt zich als een vernieuwende school met persoonlijke aandacht. Leerlingen worden gestimuleerd datgene te leren wat ze willen leren, gebaseerd op de aanleg, interesses, behoefte en de ontwikkelingsfase waarin het kind zich bevindt.

Of bezoek eens een open dag! Op de site worden binnenkort de data van de open dagen voor komend schooljaar bekend gemaakt.