VO De Vallei

VO De Vallei is gehuisvest op de Kerkstraat 37 in Driel.

Voortgezet Onderwijs?

Omdat niet iedereen hetzelfde kan, wil en zou moeten leren! Wij gaan uit van je talent. En geloven dat je vanuit je interesse en motivatie makkelijker tot leren komt. Ook elke hersenpan groeit weer anders. Vandaar dat het onderwijs in onze school gebaseerd is op Natuurlijk Leren. Naast georganiseerde vaklessen leer je bij ons ook vooral informeel. Veel leuker als je samen met je medeleerlingen kunt zoeken naar vragen en antwoorden. Leren door gesprekken, samen zijn en samen ontdekken. Zo hoef je ook niet de hele tijd stil te zitten op een stoel om iets te leren!!

Meebeslissen?

Jazeker mag dat! Bij ons zijn leerlingen en docenten gelijkwaardig (niet te verwarren met gelijk). Zo kun je meebeslissen over o.a. budgetten, inrichting van de school of schooltijden. Ook zijn we opgericht als coöperatie waardoor iedereen die wil een beetje eigenaar van de school kan zijn.

Naast het vaste team hebben we docenten uit allerlei disciplines bij ons op school. Zij begeleiden je bij je leerwens voor bijvoorbeeld natuurkunde, wiskunde, theater, Engels of filosofie. Daarnaast verleiden we je ook een beetje om eens verder te kijken door ons aanbod van workshops en projecten zoals sterrenkunde, fotografie of karate.
Met een zelfgekozen coach bepaal je samen je leertraject.

Ben je geïnteresseerd of wil je al meer informatie? Neem contact met ons op! Je kunt ook bellen: 06-24251343.

Instromen kan het hele jaar door.

Groetjes,

Team VO de Vallei