Trots op inspectierapport

Vandaag hebben we het definitieve rapport met de bevindingen van het kwaliteitsonderzoek opgestuurd gekregen. En wij zijn er maar wát trots op! De inspectie heeft 8 maart 2016 een bezoek aan De Vallei gebracht. Zij hebben met een open houding en kritische blik ons didactisch en pedagogisch handelen bekeken en beoordeeld. We zien het oordeel als een waardering voor de inzet van het hele team en als aanmoediging voor verdere verbetering.

SAMENVATTING VAN DE BELANGRIJKSTE OORDELEN
Democratische basisschool De Vallei heeft haar kwaliteit op orde en de inspectie kent het basisarrangement toe.

De inspectie is bijzonder positief over de kwaliteit van het onderwijs op basisschool De Vallei. Naast de cognitieve vakken is het aanbod van de school gericht op de brede ontwikkeling van leerlingen. Het onderwijsconcept is gebaseerd op ‘natuurlijk leren’; leerlingen volgen hun eigen leerweg en leraren faciliteren en ondersteunen dit proces. De leraren geven ‘onderwijs op maat’. Waar nodig krijgen leerlingen extra zorg en begeleiding. De school heeft een bevlogen team, dat in samenspraak met ouders en leerlingen het onderwijs vorm geeft. De school heeft een duidelijke, vernieuwende visie op onderwijs en dit is terug te zien in alle facetten van de schoolorganisatie en de inrichting van het onderwijs. De school heeft een democratische organisatiestructuur en biedt leerlingen een goede oefenplaats voor het verwerven van de basiswaarden (burgerschap) en 21e eeuwse vaardigheden.

Klik op de link: RAPPORT VAN BEVINDINGEN KWALITEITSONDERZOEK