Ik ben…

Wij, de kinderen, zijn de basis van de school. Wij creëren samen met de begeleiders onze eigen (leer) omgeving door de school actief in te richten. De school faciliteert dit, biedt ons tijd en ruimte. De Vallei geeft kinderen daadwerkelijk een volwaardige en gelijkwaardige plek in de school. En op de site:

 

Wie zijn we?

Ik ben Kai. Ik was 9 toen ik op De Vallei kwam. Nu ben ik tien. Vanaf het eerste moment wist ik dat ik hier wilde zijn. Dat zei ik toen ook. Ik zag een hele goeie sfeer met kinderen die zich niet verveelden. Dat komt op een ‘normale’ school niet voor. Als je hier even zit, is deze school gewoon normaal, en al dat andere voelt gek.

In het begin was het wel heel erg wennen. Vrienden had ik al snel. Het was zo’n fijn gevoel, ik was gelijk helemaal thuis. Joppe kende ik al, hij woont bij mij in het dorp. Joppe deed gelijk al heel aardig. Ik heb een motie ingediend om een fietsuitje te doen, die is aangenomen door de schoolvergadering. Ik heb een lijst opgehangen en promoot mijn fietsuitje totdat 10 kinderen zich hebben ingeschreven. Ik heb nagedacht over de afstand. Ik red 35 km fietsen wel, schat ik in.

Later wil ik graag iets met auto’ s doen. Restauratie’s of zo. Ik heb thuis een hele stad gemaakt met model auto’s. Toen ik hier kwam was ik eigenlijk best wel een soort stoer. Met een pet en zo. Nu heb ik het gevoel dat ik veel meer mezelf ben.

Schermafbeelding 2014-02-12 om 22.44.25Sarah (13 jaar): “Ik kan zelf kiezen wat ik wil doen. Op een andere school, heb je bijvoorbeeld geen pauze als je iets nog niet af hebt. En hier.. als ik geen zin heb om actief te zijn, dan doe ik dat niet. Als ik wil kan ik gewoon de hele dag lezen. Ik durf mezelf te zijn… juist hier heb ik dat geleerd. Ik word niet aangesproken als ik een gek truitje heb. Ik hoop dat ik dat mee kan nemen op de volgende school. Ik ben hier zelfstandig geworden en zie ook dat anderen zelfstandig zijn bijv. Danavir (4) was hier een tosti aan het maken.”

 

 

    

Benieuwd naar wat we zoal doen? Laat je email-adres achter.



Uit de praktijk: