Informatie wachtlijst 2017

De Vallei is de afgelopen jaren heel hard gegroeid. Op 1 oktober 2014 hadden wij 70 leerlingen, op 1 oktober 2015: 152 leerlingen en na de zomervakantie starten er 200 leerlingen. Met het aantonen van dit aantal op 1 oktober hebben we officieel de stichtingsnorm gehaald waarmee ons voortbestaan is gegarandeerd.

In mei 2016 hadden wij 175 inschrijvingen voor a.s. augustus, plus 30 kijkkinderen die in mei/juni komen proefdraaien. Als deze 30 kinderen instromen zitten we ruim boven de 200 leerlingen. Als ze niet alle 30 instromen komen er mogelijk nog wat plekken vrij voor kinderen op de wachtlijst.

De gemeente Overbetuwe heeft per augustus 2015 een gebouw ter beschikking gesteld dat geschikt is voor 144 leerlingen. Feitelijk zaten we vanaf dat moment dus al te krap in ons jasje.

We onderhandelen op het moment dat met de gemeente over meer huisvesting. Het gaat dan om de huisvesting voor 200 leerlingen. Als democratische school willen we op deze locatie niet groter worden.

Daarna zitten we dus echt vol en komen er alleen plekken vrij als er kinderen weg gaan. Hierbij hebben broertjes en zusjes van kinderen die al bij ons op school zitten voorrang en ook de kinderen die van onze peuterspeelzaal komen hebben voorrang.

Waarom dan toch inschrijven op de wachtlijst?

Twee redenen:

• Als de belangstelling aanhoudt zijn wij voornemens om over een paar jaar een nevenvestiging te openen. Indien dit onder hetzelfde brinnummer valt zal dit in de gemeente Overbetuwe zijn. Als de nieuwe wet “Meer ruimte voor nieuwe scholen” aangenomen wordt is er ook een kans om in een andere gemeente een nieuwe school te openen. Wat daarvoor nodig is in beide gevallen is dat we aan kunnen tonen dat er voldoende belangstelling is. Inschrijven op de wachtlijst helpt daarbij
  • Je weet maar nooit…. Wie weet wordt er op een dag contact met jullie opgenomen met de mededeling dat er een plek is voor jullie kind/kinderen.

Hoe schrijf ik mijn kind in op de wachtlijst?

Vul het belangstellingsformulier in en geef daarop aan dat je je kind wilt aanmelden voor de wachtlijst.

Meepraten?
Draag gerust bij!